Alpari UK en bancarrota

¿Tiene dudas sobre el trading con divisas? No se preocupe, FXWizard tiene todas las respuestas.

Re: Alpari UK en bancarrota

Notapor kremental » 23 Feb 2015, 13:48

Buenas.
Nuevas infos en kpmg.
https://www.insolvency-kpmg.co.uk/case+ ... D1101.html
Viene a decir que las devoluciones se realizaran en $, al tipo de cambio de 16 de Enero...
La pagina web abrira el 6 de marzo e iran enviando e mails a los clientes para ir iniciando el proceso.
Los trades realizados entre el 15 y 16 de enero se estan valorando..
Vamos a ver si tiramos palante....
Algo que comentar Fx WIzard??
kremental
 
Mensajes: 123
Registrado: 12 Ago 2013, 01:28
Karma: 4

Re: Alpari UK en bancarrota

Notapor brucasella » 23 Feb 2015, 18:08

Kremental hola, lo que no entiendo es que dicen que les mandaran un correo a los que ya tienen un claim, pero como se hace eso? o los claim ya estan automaticamente efectuados? porque segun dijeron que los que habiam puesto un claim no valia y que todo se iba a hacer por la plataforma.

Saludos,





kremental escribió:Buenas.
Nuevas infos en kpmg.
https://www.insolvency-kpmg.co.uk/case+ ... D1101.html
Viene a decir que las devoluciones se realizaran en $, al tipo de cambio de 16 de Enero...
La pagina web abrira el 6 de marzo e iran enviando e mails a los clientes para ir iniciando el proceso.
Los trades realizados entre el 15 y 16 de enero se estan valorando..
Vamos a ver si tiramos palante....
Algo que comentar Fx WIzard??
brucasella
 
Mensajes: 12
Registrado: 21 Ene 2015, 01:24
Karma: 1

Re: Alpari UK en bancarrota

Notapor FXWizard » 24 Feb 2015, 13:25

kremental escribió:Buenas.
Nuevas infos en kpmg.
https://www.insolvency-kpmg.co.uk/case+ ... D1101.html
Viene a decir que las devoluciones se realizaran en $, al tipo de cambio de 16 de Enero...
La pagina web abrira el 6 de marzo e iran enviando e mails a los clientes para ir iniciando el proceso.
Los trades realizados entre el 15 y 16 de enero se estan valorando..
Vamos a ver si tiramos palante....
Algo que comentar Fx WIzard??


Una corrección únicamente, según indican será al cambio del 19 de enero a las 14.45 GMT.

Parece que se están dando prisa, si alguno de vosotros le devuelven el dinero que lo comente por aquí (para dar ánimo al resto).

Saludos,
FXWizard
Avatar de Usuario
FXWizard
 
Mensajes: 8493
Registrado: 12 Feb 2008, 15:17
Karma: 35

Re: Alpari UK en bancarrota

Notapor brucasella » 24 Feb 2015, 19:19

Han colgado un monton de informacion en kpmg y los formatos para hacer las reclamaciones. Segun entiendo esos formatos deben ser llenado para los que han tenido operaciones abiertas en ciertas fechas, pero para los que no hemos tenido operaciones abiertas solo tenemos que esperar que pongan en funcionamiento el claim portal, que maximo demorar hasta el 9 de marzo..

Espero que alguien pueda aportar mas a toda la informacion que ha salido.

https://www.insolvency-kpmg.co.uk/case+ ... D1101.html
brucasella
 
Mensajes: 12
Registrado: 21 Ene 2015, 01:24
Karma: 1

Re: Alpari UK en bancarrota

Notapor Chuyito » 24 Feb 2015, 23:07

brucasella escribió:Han colgado un monton de informacion en kpmg y los formatos para hacer las reclamaciones. Segun entiendo esos formatos deben ser llenado para los que han tenido operaciones abiertas en ciertas fechas, pero para los que no hemos tenido operaciones abiertas solo tenemos que esperar que pongan en funcionamiento el claim portal, que maximo demorar hasta el 9 de marzo..

Espero que alguien pueda aportar mas a toda la informacion que ha salido.

https://www.insolvency-kpmg.co.uk/case+ ... D1101.html

Hola bruno que bueno verte por aqui en el foro. Aquellos tiempo cuando posteamos en el foro invertia terra, ahora que ya desaparecio el foro. Como va el forex ahora???, xq a estas alturas supongo ya debes estar usando mucho lotes estandar para scalpear. 8-) 8-) 8-)
--- El trading es dificil para aquellos que toman el camino facil... y facil para aquellos que toman el camino dificil --- ImagenImagen
Avatar de Usuario
Chuyito
 
Mensajes: 691
Registrado: 10 Jun 2009, 10:41
Karma: 2

Re: Alpari UK en bancarrota

Notapor brucasella » 25 Feb 2015, 00:27

Chuyito escribió:
brucasella escribió:Han colgado un monton de informacion en kpmg y los formatos para hacer las reclamaciones. Segun entiendo esos formatos deben ser llenado para los que han tenido operaciones abiertas en ciertas fechas, pero para los que no hemos tenido operaciones abiertas solo tenemos que esperar que pongan en funcionamiento el claim portal, que maximo demorar hasta el 9 de marzo..

Espero que alguien pueda aportar mas a toda la informacion que ha salido.

https://www.insolvency-kpmg.co.uk/case+ ... D1101.html

Hola bruno que bueno verte por aqui en el foro. Aquellos tiempo cuando posteamos en el foro invertia terra, ahora que ya desaparecio el foro. Como va el forex ahora???, xq a estas alturas supongo ya debes estar usando mucho lotes estandar para scalpear. 8-) 8-) 8-)



Hola Chuyito, bueno aca sigo, ya quisiera estar con muchos lotes pero no aun no, para mi el factor tiempo me jugaba en contra ya que estaba terminando la u, y los hijos no me dejaban mucho tiempo, recien me estoy liberando de la u y podre probar mas cosas. Que significa esto del karma? y a ti como te ha ido? tu si ya debes estar con muchos lotes.
brucasella
 
Mensajes: 12
Registrado: 21 Ene 2015, 01:24
Karma: 1

Re: Alpari UK en bancarrota

Notapor kremental » 25 Feb 2015, 11:01

BUenas.
Pues es cierto hay nueva info en kpmg
Ademas he recibido un email diciendome los pasos a seguir. aleluya :grindance:
Lo pego entero para que os vayais hacendo a la idea.
Un resumen que creo que dice, aunque acepto las correcciones, mi ingles deja algunas cosas que desear....
Introducion y los diferentes tipos de documentos a rellenar, para nosotros creo que es: Retail Client statement of claim form
Ok. Lo siguiente se me lia un poco mas:
Parece ser que hay que enviarlo y si te lo aceptan te daran instrucciones hasta las 12 de la noche del 11 de marzo
la mayoria de clientes recibira un email en los proximos dias.
Los que no reciban emails se aceptaran las reclamacion en el formato estandar: el proof of debit que ya rellenamos?? Es correcto?
Si lo realizas de esta manera antes del 11 de amrzo a las 12... esta parte no entiendo que alguien me la traduzca, por favor...
Por otro lado no entiendo la diferencia entre proxis y demas documentos que han colgado.
El email de envio no lo pone pero supongo que sera al mismo email que el proof of debit...
Que alguien de las ultimas pinceladas por favor, Fx wizard algo que comentar o corregir?
Gracias


This email contains important information.

Dear Sir/Madam
Alpari (UK) Limited – in Special Administration (the ‘Company’)
Joint Special Administrators – Samantha Bewick, Richard Heis and Mark Firmin

The proposals for the special administration are available to view and download at www.kpmg.com/uk/alpari.

We are convening a meeting of creditors and clients in order to seek approval of our proposals and to decide whether to establish a Creditors’ Committee comprising representatives of creditors and clients. The meeting will be held at Central Hall Westminster, Storey’s Gate, London, SW1H 9NH on 12 March 2015 at 11:00am.

In view of the large number of clients and creditors, in accordance with Rule 297 of The Investment Bank Special Administration (England and Wales) Rules 2011, certain statutory documents are being made available electronically. The following documents can be viewed and downloaded from www.kpmg.com/uk/alpari (“the Website”):

The Joint Special Administrators’ Proposals;
Formal notice convening the meeting of creditors and clients;
Retail Client statement of claim form;
Retail Client proxy form;
Creditor and Introducing Broker statement of claim form;
Professional Client statement of claim form; and
Creditor, Professional Client and Introducing Broker proxy form.

(together “the Documents”).

If you require a hard copy of the Documents, please:

Telephone +44 (0) 333 202 1397;
Email alpariukclaims@kpmg.co.uk;
Write to: Alpari (UK) Limited (in Special Administration), c/o KPMG LLP, 8 Salisbury Square, London, EC4Y 8BB.

In order to vote, clients and creditors must have either submitted a statement of claim form or, if access has been allowed, agreed their balance(s) on the Claims Portal (see details below). This must be received by 12 noon on 11 March 2015 in order to be counted.

The Special Administrators will be sending the majority of clients (who had cash balances at 9.00 GMT on 15 January 2015 and entered no further trades) an email over the coming days with access details to the Claims Portal. This will allow those clients to view their statement as at 19 January 2015. A client’s agreement to their claim in the Claims Portal will be accepted for both voting purposes at the Initial Meeting (therefore there is no need for those clients to submit a statement of claim) and any distribution(s) from the Special Administration.

For those clients who have not received an email and do not have access to the Claims Portal, claimants will be permitted to submit claims on an estimated basis which may include the last statement that you received. Please note that submitting an estimated claim for voting purposes is not an agreement of your claim for any other purpose. If you are unable to determine your claim value with any certainty, the Special Administrators request that you submit an estimated claim for voting purposes and submit a formal claim for distribution purposes at a later date.

If you submit a statement of claim and then agree your claim via the Claims Portal prior to 12.00 noon on 11 March 2015, please note that your agreement to your claim in the Claims Portal will supersede your statement of claim. Your agreement to your claim in the Claims Portal will then be used for both voting purposes at the Initial Meeting and any distribution(s) from the Special Administration.

Any proxies that are intended to be used must be submitted to me by the date of the meeting. Please refer to Appendix 6 of the proposals, being further information regarding the initial meeting of clients and creditors and the voting process as well as for assistance regarding completion of the relevant claim and proxy form.

For further information regarding the Documents, please see the frequently asked questions on the Website. If you have any queries, please contact us using the details given above.

Yours faithfully
For Alpari (UK) Limited – in Special Administration

Samantha Bewick
Joint Special Administrator

Mark Granville Firmin, Richard Heis and Samantha Rae Bewick were appointed as joint special administrators of Alpari (UK) Limited on 19 January 2015.

The affairs, business and property of Alpari (UK) Limited are being managed by the joint special administrators who contract as agents of Alpari (UK) Limited without personal liability.

Mark Granville Firmin, Richard Heis and Samantha Rae Bewick are authorised to act as insolvency practitioners by the Institute of Chartered Accountants in England and Wales.

Alpari (UK) Limited is authorised and regulated by the Financial Conduct Authority. FCA reference number 448002. Registered in England No. 05284142. Registered Office: 8 Salisbury Square, London, EC4Y 8BB.
kremental
 
Mensajes: 123
Registrado: 12 Ago 2013, 01:28
Karma: 4

Re: Alpari UK en bancarrota

Notapor brucasella » 25 Feb 2015, 16:34

Hola Kremental,

Yo entiendo que empezaran a enviar correo a aquellos que hayan mantenido saldos y que no hayan hecho operaciones luego del 15 de enero, se nos enviaran correos para ingresar al portal e ingresar nuestra reclamacion tendra que ser aceptada por ellos, a los que no les llega el correo deberan llenar esos documentos que han enviado.

Si estoy mal en algo corrijanme.

Saludos a todos los forexeros


kremental escribió:BUenas.
Pues es cierto hay nueva info en kpmg
Ademas he recibido un email diciendome los pasos a seguir. aleluya :grindance:
Lo pego entero para que os vayais hacendo a la idea.
Un resumen que creo que dice, aunque acepto las correcciones, mi ingles deja algunas cosas que desear....
Introducion y los diferentes tipos de documentos a rellenar, para nosotros creo que es: Retail Client statement of claim form
Ok. Lo siguiente se me lia un poco mas:
Parece ser que hay que enviarlo y si te lo aceptan te daran instrucciones hasta las 12 de la noche del 11 de marzo
la mayoria de clientes recibira un email en los proximos dias.
Los que no reciban emails se aceptaran las reclamacion en el formato estandar: el proof of debit que ya rellenamos?? Es correcto?
Si lo realizas de esta manera antes del 11 de amrzo a las 12... esta parte no entiendo que alguien me la traduzca, por favor...
Por otro lado no entiendo la diferencia entre proxis y demas documentos que han colgado.
El email de envio no lo pone pero supongo que sera al mismo email que el proof of debit...
Que alguien de las ultimas pinceladas por favor, Fx wizard algo que comentar o corregir?
GraciaS


This email contains important information.

Dear Sir/Madam
Alpari (UK) Limited – in Special Administration (the ‘Company’)
Joint Special Administrators – Samantha Bewick, Richard Heis and Mark Firmin

The proposals for the special administration are available to view and download at http://www.kpmg.com/uk/alpari.

We are convening a meeting of creditors and clients in order to seek approval of our proposals and to decide whether to establish a Creditors’ Committee comprising representatives of creditors and clients. The meeting will be held at Central Hall Westminster, Storey’s Gate, London, SW1H 9NH on 12 March 2015 at 11:00am.

In view of the large number of clients and creditors, in accordance with Rule 297 of The Investment Bank Special Administration (England and Wales) Rules 2011, certain statutory documents are being made available electronically. The following documents can be viewed and downloaded from http://www.kpmg.com/uk/alpari (“the Website”):

The Joint Special Administrators’ Proposals;
Formal notice convening the meeting of creditors and clients;
Retail Client statement of claim form;
Retail Client proxy form;
Creditor and Introducing Broker statement of claim form;
Professional Client statement of claim form; and
Creditor, Professional Client and Introducing Broker proxy form.

(together “the Documents”).

If you require a hard copy of the Documents, please:

Telephone +44 (0) 333 202 1397;
Email alpariukclaims@kpmg.co.uk;
Write to: Alpari (UK) Limited (in Special Administration), c/o KPMG LLP, 8 Salisbury Square, London, EC4Y 8BB.

In order to vote, clients and creditors must have either submitted a statement of claim form or, if access has been allowed, agreed their balance(s) on the Claims Portal (see details below). This must be received by 12 noon on 11 March 2015 in order to be counted.

The Special Administrators will be sending the majority of clients (who had cash balances at 9.00 GMT on 15 January 2015 and entered no further trades) an email over the coming days with access details to the Claims Portal. This will allow those clients to view their statement as at 19 January 2015. A client’s agreement to their claim in the Claims Portal will be accepted for both voting purposes at the Initial Meeting (therefore there is no need for those clients to submit a statement of claim) and any distribution(s) from the Special Administration.

For those clients who have not received an email and do not have access to the Claims Portal, claimants will be permitted to submit claims on an estimated basis which may include the last statement that you received. Please note that submitting an estimated claim for voting purposes is not an agreement of your claim for any other purpose. If you are unable to determine your claim value with any certainty, the Special Administrators request that you submit an estimated claim for voting purposes and submit a formal claim for distribution purposes at a later date.

If you submit a statement of claim and then agree your claim via the Claims Portal prior to 12.00 noon on 11 March 2015, please note that your agreement to your claim in the Claims Portal will supersede your statement of claim. Your agreement to your claim in the Claims Portal will then be used for both voting purposes at the Initial Meeting and any distribution(s) from the Special Administration.

Any proxies that are intended to be used must be submitted to me by the date of the meeting. Please refer to Appendix 6 of the proposals, being further information regarding the initial meeting of clients and creditors and the voting process as well as for assistance regarding completion of the relevant claim and proxy form.

For further information regarding the Documents, please see the frequently asked questions on the Website. If you have any queries, please contact us using the details given above.

Yours faithfully
For Alpari (UK) Limited – in Special Administration

Samantha Bewick
Joint Special Administrator

Mark Granville Firmin, Richard Heis and Samantha Rae Bewick were appointed as joint special administrators of Alpari (UK) Limited on 19 January 2015.

The affairs, business and property of Alpari (UK) Limited are being managed by the joint special administrators who contract as agents of Alpari (UK) Limited without personal liability.

Mark Granville Firmin, Richard Heis and Samantha Rae Bewick are authorised to act as insolvency practitioners by the Institute of Chartered Accountants in England and Wales.

Alpari (UK) Limited is authorised and regulated by the Financial Conduct Authority. FCA reference number 448002. Registered in England No. 05284142. Registered Office: 8 Salisbury Square, London, EC4Y 8BB.
brucasella
 
Mensajes: 12
Registrado: 21 Ene 2015, 01:24
Karma: 1

AnteriorSiguiente

Volver a Pregunte a FXWizard

¿Quién está conectado?

Usuarios navegando por este Foro: No hay usuarios registrados visitando el Foro y 0 invitados

cron