Alguien me explica esto?Es un mail que he enviado a Alpari para que me aclararan una duda con una operación, la respuesta la entiendo, pero el que no entiendo es porque se hace esto.
Mi pregunta esta en la parte final del mail. Por cierto mi cuenta esta en Euros. Dear Sir, Thank you for your email. It is correct. Profit/loss is calculated based on 2nd currency (term currency) in a currency pair. Therefore, a 0.01 lots on EURUSD market would carry a profit/loss of 0.10USD per pip. Your initial profit would be in USD as you were trading EURUSD. As your account is EUR, any profit would then be converted into EUR. Please use the following calculation: Profit or loss in pips * Profit or loss size per pip / conversion rate (if required. You would not need to convert the P/L on trades where EUR is the term currency because your account is in EUR) The profit/loss depends on the trade volume. Here is how the profit/loss is calculated for the trade in question – 28578086. Example: Open rate 1.39118 – Close rate 1.38718 = 40 pips 0.01 lots = 0.10 USD per pip 40 pips * 0.10USD = 4 USD 4USD / EURUSD rate 1.38718 = 2.88 This shows your P/L to be correct at 2.88EUR. I hope this makes things a lot clearer. Should you have any queries, please don't hesitate to contact us. Kind regards, Rachid Belhaddad Client Services Email: support@alpari.co.uk Tel: +44 (0)20 7426 2900 Fax: +44 (0)20 7426 2949 Web: http://www.alpari.co.uk Alpari (UK) Ltd 5th Floor 201 Bishopsgate London EC2M 3AB Please consider the environment. Do you really need to print this email? Hello I made this trade today that I think there is something wrong. The trade is with EURUSD when I made the trade the spread was 16 pips, I made 400 pips win but if I rest the 16 pips the total won is 384 with 0.01 lot was 3.84 euro, but I only won 2.88 euro. I don't understand, the account is ******, thank you.
Re: Alguien me explica esto?Arturdebat, es muy sencillo, las ganancias qe has obtenido son dólares. Dado que tu cuenta está en Euros, al pasar esos dólares a tu cuenta son convertidos por lo que al cambio tu ganancia es menor lógicamente (1 Euro vale más que 1 Dólar).
Saludos, FXWizard
Re: Alguien me explica esto?Gracias FXWizard.
3 mensajes
• Página 1 de 1
|
|
Usuarios navegando por este Foro: No hay usuarios registrados visitando el Foro y 1 invitado